Så er vi i gang. Glæder mig vildt meget og stadig top motiveret 😉
efter intro for dagen blev vi stilet en øvelse.
Refleksionsøvelse
1. Bedre
håndtering / differentiering af bogstavbørn.
(pt. Får de lidt mere snor)
2. Bedre
inddragelse af ”den stille elev” både i klassen samt i hans arbejdsgruppe.
(Pt. Rykker jeg dem rundt til aktive grupper, samt
spørge tit ind til læring i klassen)
3. Bedre motivering
af den ”dovne” elev.
(pt. Er det nok mest noget med at forklare HAN/HUN
selv har ansvar for læring samt uddannelsen er frivillig.)
** Det
eksplosive barn - lån af peter (ross
green) **
Nedenstående er udpluk fra samtale i plenum
Oplæg fra andre.
-
Differentieret undervisning er vigtigt.
-
Undervisnings metoder
-
Motivere elever til SELV at tage opgaverne.
-
Forhold mellem teori og praksis. (maritim)
Dagens 2.del
Skal arbejde med Thinglink.
-
Det var sjovt at se hvordan en gruppe på 3
personer, som fik den sammen opgave, lavede noter på tre helt forskellige
måder. 1. lavede enkelte stikord 1. lavede Illeris sprog og jeg selv lavede det
i tale sprog. Interessant.
Knud Illeris.
Læringstrekant: Som er et analyse værktøj
Knud Illeris.
Læringstrekant: Som er et analyse værktøj
Så fint
SvarSlet