6-11-2018
Evaluering og feedback i erhvervsskoleregi.
ELEVFORSØG: Prøv at få eleverne til at lave en tidsplan HVER gang de skal løse gruppe opgaver.
Hanne er tilbage. det hyggeligt :-)
Jeg skal personligt være bedre til at eks. huske på de 9 hv. ord i de læste tekster til i dag. Dette gør sig gældende tidligere samt fremadrettet.
OBS. når vi sidder til eksamen må vi komme med eksempler som IKKE er mulige pga. rammer. Vi må gerne drømme os til et optimalt scenarie :-) For så derefter forklare det ikke kan lade sig gøre grunder det og det.
Kirkegaard siger meget at feedback skal være formativ (eval. af processen)ikke summativ (evaluering af produktet) Det vil sige løbende under vejs og ikke bare afslutningsvis.
Feed up - målene
Feed back - billede af noget der er lavet. er feed-back
Feed forward - Trædesten til at ramme feed up
EKS. en lærer bad klassen om kl det og det upload et billede. det kunne bruges formativt i processen. Hvor er de. hvem kan hjælpe hvem osv.
Gode sider til inspiration:
EMU
SKOLETUBE
APS TIL OPGAVEN
FREMTIDSLABORATORIET
OBS TUBECHOP SKAL ÅBNES I GOOGLE CROME
STUDIEGRUPPE OPGAVE
§Vælg
en udfordring fra praksis
(3.vu.-dag, fokus på evaluering og feedback)
§Hvad
er problemstillingen?
§Vælg
et eller flere elementer fra dagens teori som afsæt for det forløb, I vil
udvikle
§I
skal forholde jer til didaktikkens 9 grundlæggende spørgsmål i jeres
fremlæggelse
§Udfyld
den skematiske oversigt (Intrapol/Fildeling/Eksamen) – post til bloggen
§Forbered
fremlæggelse på max. fem minutter
§Udvælg
et punkt, der ønskes feedback på – postes i bloggen
* Vi har lavet dagsforløb i Anne's (undervisning se nedenstående)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar