ELEVFORSØG. De skal lave en opgave som HAR fejl i. Dét er opgaven.
rød tråd
Så er vi igen i gang med PD
Vi springer vores rammer - så alt kan ske
4 niveau’er af lerdahl vi så
Spirituel Kontekstuelt Principielt Materielt
Mellem det abstrakte og konkrete vi skal gå
Gør vi undervisning anderledes spændende og specielt
Haiku-delen
Eksperimenter
Spændende undervisning
Præfase – design – aktion
Vi skal lukke præfasen og bevæge os over i designfasen.
Vi skal lave kort fremlæggelse på 1 min
Vi skal bruge idésien
- Hvilken vision / problematik brænder du mest for
- Hvordan taler den ind i en entreprenørskabs kontekst (4 dimensioner)
- Hvordan vil den evt. bidrage til den entreprenørielle kulter på Esnord
----
præfasen
vores udfordring:
hvordan tilgodeser vi de store faglige niveauforskelle der er i klasserne på Unord.
autoelever skal formidle en manual i grupper
de 4 dimension i forhold til vores udfordring:
handling: vi ønsker at alle bidrager og udfordres på trods af store nivauforskelle. Eleverne skal ud fra projektarbejde tage ejerskab og udvikles på trods af store faglige niveauforskelle
kreativitet: For at være kreativ skal man kunne sit stof, og det kan være en udfordring for de fagligt svage. kreativitet kan både være teoretisk eller praktisk- det vil tilgodese at der måske er noget der matcher alle niveauer.
omverdensrelation: når de skal lave deres projekt skal de forholde sig til modtageren og derfor analysere behov og tilpasse projektet ud fra dette.
personlig indstilling: deres projekt er valgt af dem ud fra deres egne følelser og ønsker, det vil sige det kan være på mange niveauer. og derved vil de kunne opleve tro på at lykkes og deres self-efficacy kan styrkes. når de har fundet deres projekt og selv er med til at realisere drømme og planer kan de måske motiveres.
Vi skal nu begynde at skitsere idéer. HUSK Didaktisk relations model.
Hmm. Ok så vi skal skitsere det overordnede billede...
---
Vi har besluttet at det er flere nedslag fremfor et sammenhængende forløb.
vores eksperiment i praksis skal udspille sig på auto gf 2 i 1/2-1 dag
vores eksperiment:
gf 2 auto
vis kort video om brainstormprocess
slide om brainstorm(fra geert og felicias slide)
giv dem kort case
" den oldschool manual er svært at forstå/bruge til noget, derudover er det ofte et olieplettet papir der ligger i en skuffe et sted som ingen ved hvor er"
What to do??
individuel brainstorm HELT uden begrænsninger
-15 minutter
-ryd bordet
- kun postits og en kuglepen
-lav min 5 post its med en ide på hver- som kan løse problemet i casen, HUSK navn på
alle ideer sættes på tavlen i fælles forum, der laves nogle fælles temaer og disse temaet danner grupperne (3-4 personer i hver gruppe)
vores eksperiment i praksis skal udspille sig på auto gf 2 i 1/2-1 dag
vores eksperiment:
gf 2 auto
vis kort video om brainstormprocess
slide om brainstorm(fra geert og felicias slide)
giv dem kort case
" den oldschool manual er svært at forstå/bruge til noget, derudover er det ofte et olieplettet papir der ligger i en skuffe et sted som ingen ved hvor er"
What to do??
individuel brainstorm HELT uden begrænsninger
-15 minutter
-ryd bordet
- kun postits og en kuglepen
-lav min 5 post its med en ide på hver- som kan løse problemet i casen, HUSK navn på
alle ideer sættes på tavlen i fælles forum, der laves nogle fælles temaer og disse temaet danner grupperne (3-4 personer i hver gruppe)
-----
KIE = Kreativ innovativ entreprenant
Ingen kommentarer:
Send en kommentar