7. studiedag - 3-05-2019
Min gruppe.3 skal også forberede en aktivitet + Fremlægge den røde tråd (processen)
(Mig - Peter - Marius)
Lektier:
På denne studiedag skal I læse kap. 6 i Lene Tanggaard/Tue Juelsbos "LÆR! Effektiv talentudvikling og innovation".
På baggrund af det læste - skal I gøre jer nogle overvejelser:
Hvordan udtrykker Esnord en entreprenørskabskultur? I diverse skrifter, pædagogisk grundlag, møder, måder at planlægge på, o.s.v.
Hvordan kan skolekulturen og rammerne understøtte jeres gennemførelse af entreprenørskabsundervisningen?
---------------------------
Kap. 6.
Mads fra tekstilvirksomheden Kvadrat nævner på side 105 bunden, at virksomheden køber foredrag på engelsk som medvirker til at der læres engelsk uden man tænker over det.
Det er super fint og cool, men vores elever har bare ofte brug for mere struktur. Jeg har selv flere gange prøvet at "skjule" hvad de er ved at lære. Men ofte så kan man miste dem hvis de ikke 100% ved hvad og hvorfor de laver det de laver...
Jeg har lidt svært ved at forholde mig til spørgsmålet vi skal besvare, når jeg læser hvordan forholdene er i virksomheden kvadrat... For wow det er diametralt modsatte forhold af dem vi arbejder under. OG vi er endda en lærings institution :-(
-----
Idé til:
rød tråd
Så
er vi igen i gang med PD
Vi
springer vores rammer - så alt kan ske
4 niveau’er af
lerdahl vi så
Spirituel Kontekstuelt Principielt
Materielt
Mellem det abstrakte og konkrete vi
skal gå
Gør vi undervisning anderledes spændende
og specielt
Haiku-delen
Eksperimenter
Spændende
undervisning
Præfase – design –
aktion
Ingen kommentarer:
Send en kommentar