tirsdag den 30. april 2019

2.uv.dag  MANDAG 24-04-2019

Note2Self: B slukker PP og starter den igen :-))))))

Vi skal passe på vi generelt ikke er for lukkede overfor forandringer.
Gert viste sjovt eksempel med sætningerne vi allerede kender og derfor ikke læser rigtigt.

Der bor en bager i i Nørregade

Indstillingsmodellen Kilde: siriuspartner.

Vi lavede en papir opgave med klip og buk. Mega griner. meget abstrakt foldet :-)

Så var der farve opgaven også meget spændende.

Det vi skal have ud af det er. At hjernen arbejder på forskellig vis. Vi skal lære hjernen at være åben for kreativitet.

Sjov med prikker :-) 9 prikker 4 streger

Brainstorming:

Det er vigtigt man IKKE skyder nogle ideer i sænk før senere i processen.

5 klassiske blokeringer:
1. Blind for nye muligheder
2. Kritik og skepsis. (idédræbere)
3. Selvhøjtidelighed
4. Vane og gamle tanke mønstre
5. Forhastet vurdering.

Kreativitetsligningen.: af Lene Tanggaard
Kreativitet = Nyhed + Værdi

Nyhed
Når hun snakker værdi er det indenfor et praksis fællesskab.
Det skal anderkendes af andre for at være det.
Værdi. Det behøver ikke gavne resten af verden. Men det må ikke være set eller opfundet før.
----

Kreativitet rummer 4 P'er (Se slide)

Gert vil skubbe til vores idéer.....

et eksempel kan være når man laver åbne opgaver, at man kigger på hvordan man kan sikre eleverne er åbne og ikke skræmmes af de få grænser. Brug eventuelt nogle specielle ting som skal indgå....

De skal f.eks lave opgave hvor Ohms lov indgår, der skal være økonomi osv.....

Vi skal lave forløb som vi afprøver i EKSPERIMENTHJULET.

Aktivitetsgruppen havde lavet af-påmontering af container.

Vi skal komme med ideer og kombinere de 4 dimensioner - eksperimenthjulet - himm-hippe didaktik stjernen....

GRUPPENS IDÉER:

..........................




Ingen kommentarer:

Send en kommentar