tirsdag den 23. april 2019

Note til self: Måske skulle jeg starte værksteds undervisning med SELV at gøre tingene foran dem.


1.dag Entreprenørskab 4.modul

Intro dag:
Vi skal arbejde mellem forskellige rum ( vi er elev - vi underviser og skolen som rum


Kilde: til begge billeder

Vi skal også arbejde meget med

Eksperimentcirklen



Induktiv: skaber oplevelser med elever går tilbage og finder problemet

Deduktiv: sæde til røv undervisning

Vi er inddelt i 3 grupper som ved hver undervisningsgang skal stå for følgende:
Rød tråd - aktivitet - klima

Gr.1: Michael - Anne - Amjad
Gr.2: Daniel - Marianne - Kim
Gr.3: Mads - Marius - Casper - Peter

Man ser ofte entreprenørskab og innovation brugt om den samme ting.

ALT SCANNET LIGGER I LITTERATUR LISTEN
ALT ANDET LIGGER I FILDELING

Der blev kastet 2 ord i puljen vedrørende entreprenørskab. det kan være :
Inkrementel betyder "gradvist voksende" og er et begreb, der blandt andet anvendes i systemudvikling. Et udviklingsprojekt kan enten foregå efter en vandfaldsmodel eller iterativt.

Eller 
Radikal
Få radikal innovation til at lykkes
Mange taler om innovation, men alt for få gør innovation. Og hånden på hjertet - det er heller ikke nemt at arbejde med og få succes med innovation. For hvordan skaber du en strategisk funderet innovativ struktur i din organisation, der løbende sikrer udvikling af bæredygtige løsninger, produkter og forretningsmodeller?
Spørger du os, så er radikal innovation krydret med disruption og åben innovation ofte svaret.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar