fredag den 7. juni 2019

6-6-2019 + 7-6-2019

Undervisning.

tråd fra 24 maj

vi pitchede med vilde ideer på kryds og tværs
derefter arbejde vi med hvad vi kunne bruge at input fra de andre i klassen
vi arbejde med processen
---------------

Mål i dag RØD TRÅD
selvstændig og med andre kunne identificere udviklingsbehov
Udvikling og implementering af entreprenøriel undervisning
brainstorm

Vi fik styr på at forløbet skal ses i en sammenhæng for hele uddannelsen og ikke kun hoved eller GF

Vi skal lave:
Unord som en kreativ og innovativ arbejdsplads?

Individuelt:

Hvad fungerer rigtig godt? Hvorfor?
- Jeg oplever mine kollegaer på GF er rimelig villige til at imødekomme nye tiltag. (de er også rimelige nye i faget) I modsætning til tidligere...

Hvilke barrierer er der for kreativitet og innovation?
- Vi har på GF2 en MEGET stram tidsplan, som jeg i virkeligheden oplever vi, utilsigtet, selv strammer mere og mere omkring eleverne....
- Ledelsen taler meget om at imødekomme nye tiltag og indgangsvinkler. Bare det ikke koster mere og helst mere.

Hvad kunne jeg godt tænke mig, at der skete, for at min arbejdsplads gav mere rum for kreativitet og innovation?
- Det kunne hjælpe hvis man lave en gruppe, som arbejdede mod dannelsen af et Praksisfællesskab der havde innovation og kreativitet som fokus område.
- Det vil naturligvis også kræve at ledelsen giver plads og ressourcer til afprøvning af disse nye tiltag.
10 minutter
 
I grupper på tre:

Hvad skal der til for at Unord er en kreativ og innovativ arbejdsplads? Udvælg tre pointer
- ide skaber og den som udfører og implementer er ikke nødvendigvis den samme. Så ledelsen skal indover til eventuel navngivning / styring

- Ressourcer til dannelse af praksisfællesskaber som kan arbejde fokuseret mod entreprenørskab

- Accept samt interesse fra ledelsen og kollegaer. Så man ikke støder på NEJ hatte ved implementering.


Drøft: Hvad kan vi gøre selv, og hvad har brug for hjælp til?

10 minutter
ONE DRIVE APP






Marius, mads og jeg skal lave oplæg om FACILITERING

Carl Rogers (Mellemmenneskelige relationer og facilitering af læring
og Rikke Kajhøj Jensen (Procesfacilitering i praksis)



2 tekster

Ingen kommentarer:

Send en kommentar