onsdag den 7. august 2019

Introdag 6-8-2019

Deltagerforudsætninger

vi skal arbejde med livsbue

Barndom - Ungdom - voksendom - alderdom

livsaldre i forhold til læring

Vi skal arbejde med en ny case hver gang, som omhandler forskellige temaer.

Illeris prøver at bruge alder som en deltager forudsætning
alder kan defineres på mange måder
1-100år / pubertet-pension osv...

Illeris de 4 livsaldre

Wahlgren har brugt meget tid på voksendommen og voksnes læringsstile

---------
Lektier

Ideer til case efter læsning om klasseledelse og "god anderledeshed" af Thomas Ziehe.

Ziehe snakker om 3. dimension SUBJEKTIVERING. Herunder nævner han blandt andet elevernes mangel på at se sig selv i emnet. I 2. dimension INFORMALISERING kommer han ind på vigtigheden for plausibilitet for eleverne. Målet er vigtigt.

Case:
Det får mig til at tænke på mine auto elever som jeg har i fysik. De ser overhovedet ikke hvad fysik har med biler at gøre. Dér er det vigtigt at jeg som underviser kan "bygge bro" mellem fysikkens verden og auto verdenen. Jeg mener bestemt jeg allerede gør det via emner som kan trækkes direkte over i auto verdenen. Det gør jeg ved at berøre emner som har med biler og deres videre uddannelse at gøre....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar