Grupperne skal fremlægge 15 min hver vedr. hvert tema.
Gruppe | Tema 1 | Tema 2 |
---|---|---|
Amjad, Casper, Mads og Marianne | Dag 1 - Thomas Ziehe + klasseledelse | Dag 6 - Hvem er de sårbare? + Praksisinddragelse |
Anne, Daniel, Marius | Dag 2 - Bourdieu, Juul + dialogisk uv. | Dag 4 - Motivation, modstand og mestring + eksperimenter i uv. |
Darko, Kim og Michael | Dag 3 - Differentiering i et deltager- og digitalt perspektiv | Dag 5 - EUD i verdensklasse og som tilbud til de sårbare + relationsarbejde |
Svejgaard snakker om vi skal gøre uddannelsen til det fælles tredje....
Dag 1.:
Mads - Thomas ZieheKulturel frisættelse - sociolog - Hvad skete der efter 2 Verdenskrig.
Han deler elever ind i 3 kategorier.
Sig selv i centrum og iscenesætter sig. - Hvordan oplever jeg verden. HVAD RAGER DET MIG OG HVAD BETYDER DET FOR MIG
Man skal passe på med at blive EN STOR familie. Nu om dage er grænser mellem lærer og elev visket lidt ud.
Karin Svejgaard har nogle greb til hvad man gør.
Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge det til, når man har fundet elevens "kasse"
Karin Svejgaard har nogle greb til hvad man gør.
Marianne - Klasseledelse Fra UV.1
Der arbejdes med forskellige Carsten lund Rasmussen- autoritet
Karin Svejgaard - klasseledelse
didaktiske former for fokus.
-
- Lærer som instruktør og træner
- Lærer som samtalepartner
Spørgsmål: Er det ikke meget ligesom differentieret undervisning
Dag 2.:
?? - Bourdieu, Juul
Vi skal anskue deltager forudsætninger som vi skal bruge på eleverne acceptere
Resurser - kapital osv.
- Habitus individuelt hvor kommer vi fra det er under forandring...
- Felt spillet vi deltager i.
- Doxa uskrevne regler
Ida juul 4 elevtyper
vi skal kunne favne alle elevtyper
MARTIN ER PRAKSIS ORIENTERET ELEV...........
Spørgsmål:
?? - dialogisk uv.
Spørgsmål: går dette ikke imod det som eleverne i virkeligheden ønske jf. juul....
Dag 3.:
Differentiering i et deltager
Differentiering betyder forskellige elever skal til samme læringsmål
Klafki snakker ydre eller indre diff.
i indre diffes elever enten simultant eller i forskellige moduler
HUSK model for forberedelse undervisnings differentiering.
Spørgsmål:
digitalt perspektiv
Den med QR bruger læringsteori fra Vibe Aarkrog transfer
Didaktisk model er e-læring
Spørgsmål:
Dag 4.:
Motivation, modstand og mestring (læring der rykker)
Wahlgren - indre ydre motivation...
husk graden af udfordringer skal være passende til individet
eksperimenter i uv.
Spørgsmål:
Dag 5.:
EUD i verdensklasse og som tilbud til de sårbare
Den nye reform siger 90% i 2030 skal have en uddannelse
Elever skal have 02 for at starte
som nøgle punkter
Dilemme i EUD
95% skal igennem - De skal være dygtige OG skal igennem....
Vi slås nu med ikke parate elever...
Vi lider under taxameter finansiering. Eleverne skal fastholdes lige meget hvad.
Spørgsmål: Det med at hjælpe elever i praktik. Er det ikke farligt.
Relations arbejde
alle de egenskaber vi skal kunne og gøre for at samarbejdet fungere. For kva samarbejde sker læring.
Spørgsmål:
Dag 6.:
Amjad - Hvem er de sårbare?
Køn, etnicitet,
Spørgsmål: Hvordan arbejde vi med det så
Prøv at se på praksisinddragelse - Den med taberdrengene - Det med kode drengene...
Praksis relations modellen.
---------------
demotiveret = læring der rykker + Wahlgren + Dysthe
ida juul = elevtyper
T.Ziehe = Elev kategorier (god anderledeshed)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar