tirsdag den 24. september 2019

24-09-2019

Problemstilling:
Hvordan kan jeg via indsigt i deltagerforudsætninger sikre, at elevens motivation styrkes både teoretisk, men også praktisk, når det gælder emner han ikke har arbejdet med før.

Til opgaven

- Analysen der prøver at forstå deres modstand
- Kig på flipped classroom
- Teksten "Motivation, modstand, læring" + supplerende tekst (4.Uv.dag)
- Skal fokus ligge på MOTIVATION eller noget andet....
- Brug eventuelt ISA i en perspektivering (modstykke til Martin)
- Wahlgren - fra behov til deltagelse
- Svejgaard - 4 udviklingsniveauer
- Tjek op på praksis læringsmodellen.

-----------------

det er klart analysen som er vigtigst.
Hvad er det jeg kan se når jeg tager disse analyse briller på.
Hvad kan jeg IKKE se også.

pædagogik er en samle teori.

I analysen skal man
- hvordan kan jeg forstå det
- hvordan kan jeg gå til det
- hvordan kan jeg håndtere det didaktisk.

husk at forholde dig kritisk den HVORDAN du har samlet din empiri

Husk analysen er mere undersøgende og diskuterende.

teorien må meget gerne ligge flettet ind i analysen. Skal ikke være for sig selv.
Husk hele tiden at være tro mod de "briller" man vælger at tage på.
Altså er det Dysthe så hold dig til hendes teori.
I perspektivering kunne man nævne ziehe hvis ikke han er en del af analysen i forvejen.

Husk når vi skal have vejledning. Skal vi sende tingene SENEST kl. 16 dagen før.

Husk vejledningen er 30 min.

lad praksis sætte dagsorden IKKE teorien.

kig under motivation læring og mestring

----------------

Individuel vejledning:

- Hvad har du brug for at komme videre?
- Hvordan foretrækker du vejledning?

26-9-2019 + 1-10-2019
30 min. pr. gang.

Motivation som hovedtema

Teori:
Ziehe og/eller juul

Didaktisk tilgang:
Olga Dysthe - Dialogisk klasserum
Karin Svejgaard - klasseledelse - Lærer som instruktør og træner / samtalepartner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar