onsdag den 15. august 2018

1.UV.DAG

Så er vi i gang. Glæder mig vildt meget og stadig top motiveret 😉

efter intro for dagen blev vi stilet en øvelse.




Refleksionsøvelse



1.      Bedre håndtering / differentiering af bogstavbørn.


(pt. Får de lidt mere snor)

2.      Bedre inddragelse af ”den stille elev” både i klassen samt i hans arbejdsgruppe.
(Pt. Rykker jeg dem rundt til aktive grupper, samt spørge tit ind til læring i klassen)

3.      Bedre motivering af den ”dovne” elev.
(pt. Er det nok mest noget med at forklare HAN/HUN selv har ansvar for læring samt uddannelsen er frivillig.)

** Det eksplosive barn  - lån af peter (ross green) **

Nedenstående er udpluk fra samtale i plenum

Oplæg fra andre.
-          Differentieret undervisning er vigtigt.
-          Undervisnings metoder
-          Motivere elever til SELV at tage opgaverne.
-          Forhold mellem teori og praksis. (maritim)


Dagens 2.del

Skal arbejde med Thinglink.

-          Det var sjovt at se hvordan en gruppe på 3 personer, som fik den sammen opgave, lavede noter på tre helt forskellige måder. 1. lavede enkelte stikord 1. lavede Illeris sprog og jeg selv lavede det i tale sprog. Interessant.

Knud Illeris.
Læringstrekant: Som er et analyse værktøj


1 kommentar: