mandag den 27. august 2018

Studiedag Fredag d.24-8-2018

Observation GF2 repetitionstime med henblik på assimilativ og Akkomodativ læringstype


Assimilativ:
Da dette er repetition burde det hele være assimilativ, hvis der tilgår ny viden. Det lader også til forståelsen er
god vedr. materialet men der tilgår små enkelte finesser og detaljer.

Akkomodativ:
Der er ikke rigtig nogen nedbrydning af skemaer da de alle tidligere er præsenteret for materialet.

Generelt er der et par elever som drifter lidt væk i undervisningen. Om det er manglende interesse eller større viden er svært at vurdere.
Det er ikke alle der helt har det mentale billede som du kan manøvrere rundt i.
De 2 med kasket virker ikke synderligt interesseret.
Der var en JUHO oplevelse fra en enkelt elev. NÅÅÅ NU FORSTÅR JEG!
Det virker som om de inden i dag, inden tidligere undervisning, har været total blanke.
Det lader til det er et FORHOLDSVIST nyt skema de hele tiden manøvrere rundt i.
Dette giver umiddelbart god mening, da det jo sandsynligvis er helt ny viden på GF2.
HUSK AT SPØRGE ELEVER OM DE HAR LAVE KNALLERTER. EL. LIGN.
Efter timen spurgte jeg ind til hvilke elever der kom med viden om biler eller lignende. Det var påfaldende at de mest aktive også var dem med
viden i forvejen. Muligt det er tilfældigt, men stadig interessant.
Bagerst med kasket falder i søvn.
Konklusion:
Dagens opservation har været interessant. Men på ingen måde overraskende. Peter og jeg havde en rigtig god dialog efterfølgende,
(som nok var mere interessant end selve opservationen)
Både Peter og Jeg var enige om vi nok ville kunne beskrive oplevelser UDEN nogen observation. Da det faldt meget ind i det rammer vi havde forstillet os.
Det som overraskede mig mest, var nok den ensartethed der var i Peters og min observation. Vi bed mærke i de samme elever,
samme små episoder og havde afsluttende mere eller mere de samme konklusioner.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar