søndag den 6. januar 2019

Interessante tanker.

Går med overvejelser vedr. opstart af Fysik - Matematik på GF2

Kort fortalt:
  • Dette vil for mig være et nyt område for mig.
  • Det giver mig mulighed for at nytænke disse grundfag på GF2 auto.
  • Gøre det praksisnært og helhedsorienteret

Idéen går på:
I stedet for at gøre som normalt, hvor man underviser ud fra en komplet undervisningsplan der er lavet inden forløbet, vil jeg starte forløbne med at vise alle målepindende.
Herefter skal klassen (ved brug af dialogisk klasserum) sammen med mig tilrettelægge hele forløbet.

Nøgleord vil være:
  • Deltagerforudsætninger 
  • Hvilke mål er der
  • Hvordan når vi dem osv.

På den måde håber og regner jeg med at kunne:
- Inkludere både de svage og stærke elever. (Undervisningsdifferentiering)
- Gøre grundfagene mere praksisnære
- Sikre motivation hos mine eleverne
-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar