torsdag den 29. august 2019

28-08-2019 HUSK

4.uv.dag

PRAKSISONLINEKODE: HE3KCE

13 og 16 studiedage er gruppearbejde.............

www.uddannelselaboratorium.dk er rigtig god der er rapport og METODER

Her arbejdes der med aktionsforskning. Det vil sige rigtige forsøg i virkeligheden

Henriette dux differentiering

HUSK! mestring. den episode med frede hvor han fik en bil til at starte........

Mere om case og forslag til struktur
Nedenstående brugs ofte som overskrifter...

Indledning (1/4 side)

Case beskrivelse. (1/2 - 1 side) + 
Hvad oplever du med en eller flere elever og hvad gør de som får dig til at tænke eller gøre såen såen... sammenkæd eleven med andre fag eller situationer (gerne med himm og hippes)

(opsummering af problemstilling 2-3 linjer)
Så hvad dykker man ned i og hvorfor og hvordan

Teori (1-2 sider)
Jeg har valgt Wahlgren. han siger såen og såen. Har valgt ham fordi såen såen.
Kun nævne dem vi bruger


Analyse (7-8 sider) Diskussion..
her kan man evt. bruge egen empiri
her skal teori og empiri spille sammen.
Hvad er det for modstand f.eks som er i spil. hvilke didaktiske greb kan jeg bruge. hvordan kan jeg handle på det som underviser.


Mulige forslag til ændringer af praksis (1-1,5)
hvilke ændringer af praksis ender jeg ud med.
Det er muligt man har flere forslag til løsning, men kun et par stykker er måske mulige i virkeligheden.

Perspektivering (1/2 side) Dette er en mulighed ikke et krav



HUSK. hvordan ændre man problemet set ud fra didaktikken. Det vil sige vi ikke skal analysere eleverne men se på situationen og tænke didaktisk.

ida juul elevtyper. Prøv at finde elev typen og så kom med didaktiske forslag på løsning af udfordringen.

Hvis man finder noget som ikke passer i én teori, kan man eventuelt kombinere det med Wahlgren og hans teorier.....

Værd opmærksom på der gerne skal være 3-4 forskellige cases til vurdering den 24 september...

Undersøg nærmere vedrørende videns center EUD.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar