mandag den 12. august 2019

9-8-2019

Vi skal arbejde videre med case1 og Ziehe

sociologisk perspektiv på deltager forudsætninger
Kulturel frisættelse i senmoderniteten

Fremlæggelse af Ziehe´s 3 dimensioner

Tematisering indre verden mod ydre verden

Kom og se hvad jeg laver. Elev svarer "det ved jeg allerede"

Informalisering
Darko-mads-anne

  • De formelle mønstre er blevet uformelle
  • Skolen skal være en kunstig ramme med plads til forskellighed
  • Eleverne vil vide HVAD DE FÅR UD AF DET
  • Konstante forhandlinger, autoriteter er ikke noget der er givet

Det er det indre mod den sociale verden som er modsætningen.

der advares mod at lærer bliver ven med elever. Vi er ikke en familie....

Kom og se hvad jeg laver. Elev svarer "du bestemmer ikke over mig"

Subjektivering

Beskrivelse

Selv-reference
Ego centrisme
Whats in it for me

Reaktionsmønster

Arrogance
Selviscenesættelse
Behov for anerkendelse

Konsekvenser for læren

Fastholde egen faglighed
Udvise autoritet
Holde sig til etiske spilleregler
Fokus på decentrering

Kom og se hvad jeg laver. Elev svarer "whats in it for me!"

Individuel eftertanke

PÅ BLOGGEN SKAL VI SKRIVE TRE POINTER FRA DAGEN IDAG...............

Værd opmærksom på klasseledelse er én didaktisk tilgang... Andre kan bruges

CASE
en case er en beskrivelse af en udfordring
ALTID starte med deltagerforudsætninger...
Note- Dagen i dag har omhandlet konsekvenser ved senmoderniteten...

Fortsættes næste indlæg................


Ingen kommentarer:

Send en kommentar