onsdag den 19. september 2018

6.UV.dag

Transfer

Hanne spurgte efter ting VI ønskede:

Jeg ville gerne have:
- Alle begreber / teorier opridset med korte forklaringer. A lá det skema vi fik udleveret vedr. "forsvar / barriere for læring.

- Læste navne hængt op på hvilken type de er:

- Hvad er begreb, hvad er teori og hvad er teser.

Transfer og transformation er 2 forskellige BEGREBER.

Transfer er "en pakke med viden" vi tager med videre. (instruktivister)

Transformation viden som tages med videre og som er i konstant ændring. (konstruktivister)

Konstruktivister: Viden bliver brugt til at konstruere nye ting i andre situationer.

Instruktivister: Gammeldags tavle lærings metode. 

På slides for dagen ses 4 firkanter indeholdende KU-AS-KO transfer med 2 punkter i hver.
Punkt 1 er LÆRING
Punkt er Transfer delen.

Om der bruges det ene eller andet ord, kommer fra hvilken byggeblok den pågældende starter ud fra / står på skuldrene af.

Hvem - Hvad - hvor - Hvordan

Den SOSU kulturelle tilgang er vigtig (transformation) Man må se på individets.
De forskellige læringsplatforme Elevplan, portfølje osv. skal bruges til at skabe transformation.
Det er til samarbejde mellem skole og praktik steder.

Til næste gang og på studiedag skal vi repetere og finde ud af HVAD BETYDER DET FOR MIN PRAKSIS .Hvad vil jeg gøre og hvilke teoretikere understøtter det jeg gør eller vil gøre.

I fildeling under rammer ligger et koncept. som kan bruges til fredags ledermøde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar