tirsdag den 25. september 2018

Elevforsøg 1.

Følgende skal afprøves i praksis:

Elever skal SELV "med lidt guidence" beskrive deres mål for kommende modul.
Dette skrives ind i deres blog, så vi kan gå tilbage og se om målene er nået eller delvist nået 😀

Dette gøres for at hjælpe / sikrer transfer. Ligeledes skulle det også hjælpe motiverende, da eleverne er medbestemmende. Kravene / forventninger til modulet er noget DE har valgt. Ikke trukket ned over hovedet på dem af mig 😊

Mine mål:
- Motivation
- Transfer

CASE:
Ved opstart af "klargørings modul" Mandag d. 24-09-2018 gjorde jeg så ovenstående. Den første time gik med at de arbejdede med at sætte deres mål op. Så tog vi det samlet i klassen, Input fra alle inkl. mig. Nedenstående er hvad vi kom frem til 😊


Vi startede med at tage fat i punkt 7 og 8. Kemi og værnemidler. Da det er MEGET vigtigt de forstår hvad de arbejder med samt hvordan man beskytter sig. Derudover har vi også allerede kigget på Punkt.5/9 arbejdsgang. Så allerede nu kan man sige det "kører" 😊 De er engagerede og motiverede.
Ser jeg på MINE MÅL. Så lader det til at motivationsdelen fungerer. Sværere bliver det at følge transfer delen.
Det burde også virke, Men hvordan "kontrollerer" jeg dette uden at komme og spørge dem igen om 3-5 måneder ????? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar