tirsdag den 25. september 2018

Elevforsøg 2:


Mål:
- Motivation til at være produktiv
- Forberede dem på arbejde på værksted.
- Lærer dem at administrere deres tid korrekt.


CASE: Jeg indfører tidsstempling på værkstedet.
Det vil sige de noterer når de går i gang med en opgave. Er man stemplet ind og IKKE laver noget, er der samtale med værkfører (mig)
Hvis man går på toilet eller holder rygepause og lignende. Så stempler man ud.
Når dagen er gået kan de se deres effektive arbejdstid.
Jeg indfører et pointsystem Ala løn, med tilhørende gevinst "gulerod"
* Dagens medarbejde = 15 min "frihed"
*Ugens medarbejde = 1 lektion "frihed"
Spændt på at se udfald af forsøg :-)

------------------------------------

Det er blevet fremlagt. Og eleverne synes det lyder spændende :-)
Evaluering efter første dag:
Det blev godt modtaget. De virkede motiverede og de virkede også mere arbejdsomme. Det virker som selve det at "lære noget" ikke er nok.
De har nu fået en dimension mere på i form at denne tidsregistrering. Det giver dem endnu mere mening med de ting de udfører.
Jeg oplever de bruger det lidt som "en rød tråd"
EKS: Et par af eleverne kunne ikke lige "komme til" omkring bilen der klargøres. De kom hen og spurgte mig om de måtte lave bremser i stedet.
(repetition) OG om det var ok de var "STEMPLET IND" på dette i stedet :-)
Dag 1 har været en succes. Både for dem og mig, da et af mine mål var "Motivation til at være produktiv" kan jeg kun glæde mig lidt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar