mandag den 6. maj 2019

7. studiedag - 3-05-2019


Min gruppe.3 skal også forberede en aktivitet + Fremlægge den røde tråd (processen)
(Mig - Peter - Marius)

Lektier:

På denne studiedag skal I læse kap. 6 i Lene Tanggaard/Tue Juelsbos "LÆR! Effektiv talentudvikling og innovation".

På baggrund af det læste - skal I gøre jer nogle overvejelser:

Hvordan udtrykker Esnord en entreprenørskabskultur? I diverse skrifter, pædagogisk grundlag, møder, måder at planlægge på, o.s.v.

Hvordan kan skolekulturen og rammerne understøtte jeres gennemførelse af entreprenørskabsundervisningen?

---------------------------

Kap. 6.
Mads fra tekstilvirksomheden Kvadrat nævner på side 105 bunden, at virksomheden køber foredrag på engelsk som medvirker til at der læres engelsk uden man tænker over det.
Det er super fint og cool, men vores elever har bare ofte brug for mere struktur. Jeg har selv flere gange prøvet at "skjule" hvad de er ved at lære. Men ofte så kan man miste dem hvis de ikke 100% ved hvad og hvorfor de laver det de laver...

Jeg har lidt svært ved at forholde mig til spørgsmålet vi skal besvare, når jeg læser hvordan forholdene er i virksomheden kvadrat... For wow det er diametralt modsatte forhold af dem vi arbejder under. OG vi er endda en lærings institution :-(

-----
Idé til:

rød tråd



Så er vi igen i gang med PD


Vi springer vores rammer - så alt kan ske



4 niveau’er af lerdahl vi så


Spirituel   Kontekstuelt   Principielt   Materielt


Mellem det abstrakte og konkrete vi skal gå


Gør vi undervisning anderledes spændende og specielt
Haiku-delen 


Eksperimenter


Spændende undervisning


Præfase – design – aktion



Ingen kommentarer:

Send en kommentar