mandag den 20. maj 2019

Studiedag 15-05-2019

Lektier:
I dag skal I starte med at læse 'Analyse- og evalueringsfasen' i Håndbog til eksperimenthjulet side 23-25.
Derudover skal I læse 'Refleksion og læring i praksis' (scannet materiale), denne tekst kommer vi til at arbejde i dybden med på dag 4 den 20. maj.

Endelig skal I på bloggen forholde jer til:
  • Hvad vil det sige at være entreprenant indenfor det fag, du uddanner til?
  • Hvilke udfordringer forestiller du dig, at du vil møde i din entreprenørskabsundervisning ift. dine elever, dit fag, undervisningens indhold o.lign.?
Dette vil være en opstart ift. den eksamensopgave du/I skal skrive som afslutning på modulet.

*-*-*-*

Jeg har rimelig svært ved at forestille mig hvordan man kan være entreprenant indenfor auto. Hvis man ser på uddannelse af entreprenante elever.. Hvis man derimod ser på undervisningen af mekanikere, ser jeg bestemt muligheder for at ændre denne. Også med entreprenørskab for øje. I mit arbejde med GF1 og GF2 elever ser jeg en del udfordringer mht. entreprenørskab, fordi jeg gang på gang oplever elever som er MEGET vant til folkeskolen. De ser os lærere som oraklet fra Delphi. Alt hvad vi siger er lov (ikke at de følger det :-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar